Er zijn veel verschillende strategieën om backlinks voor uw klanten tot stand te brengen, oftewel whitelabel linkbuilding. Strategieën zijn voortdurend in ontwikkeling en evolueren, maar elke strategie moet rond waarde worden ontworpen. Het maakt niet uit dat u de link probeert te krijgen, u moet de link krijgen. Stel jezelf de vraag “Waarom linkt een andere website naar mijn website?” Om jou verder te helpen deze vraag beter te beantwoorden, vind je hier een lijst met veelgebruikte, meest succesvolle strategieën voor het verkrijgen van links.
1: in-content links
De content linkstrategie draait om het creëren en gebruiken van content om links op derde partij websites te plaatsen. De link wordt geplaatst in een artikel, zoals een artikel, infographic of persbericht. Zolang de klant over koppelbare middelen beschikt, zoals handleidingen (zoals), interessante of unieke informatie, statistieken of andere nuttige gegevens, kunnen in-content links een ideale manier zijn om links te verkrijgen. Je kunt de zoekresultaten van klanten verder vergroten door gerichte zoekwoorden in uw inhoud te gebruiken. Vraag naar de mogelijkheden bij een SEO specialist, zoals Brandmatchers.
2: links naar een bronpagina
Een van de meest voorkomende redenen voor website links is om hun publiek naar nuttige bronnen te leiden. Links naar bron pagina’s zijn gebaseerd op het concept van ondergewaardeerde of ondergewaardeerde bronnen op de website van de klant. Vervolgens is dan het doel om erop uit te gaan en andere websites te vinden die pagina’s met community bronnen hebben en uw klanten bronnen te promoten. Deze links bevinden zich meestal op de pagina “Links” of “Bronnen”.
3: 404 reclame
Zoek naar 404-pagina’s op de websites van jouw klanten en die van concurrenten. Dit zijn kapotte pagina’s die op dat adres niet meer bestaan. Nadat je een klein aantal 404-pagina’s heeft gevonden, voer je deze door de backlink-browser om te zien of andere sites naar 404 linken.